Általános Szerződési Feltételek

 

Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban: ÁSZF) az Inter-Csavar Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 1135 Budapest, Petneházy út 55. 2/205., telephelyek: 3101 Salgótarján, Csokonai út 56., 3000 Hatvan-Nagygombos, Lőrinci út 4., adószám: 27306639-2-41, cégjegyzékszám a FővárosiTörvényszék Cégbírósága mint Cégbíróság által bevezetve a cégjegyzékbe: 01-09-353106, honlap: www.intercsavar.hu, a továbbiakban: Eladó) az általa nyújtott kereskedelmi szolgáltatásokat igénybe vevő ügyfél (továbbiakban: Vásárló) jogait és kötelezettségeit tartalmazza. (Eladó és Vásárló a továbbiakban együttesen: Felek). Mindenkori megrendelés vonatkozásában a jelen feltételek az irányadók, kivéve Eladó és a Vevő ettől eltérő, egyedi megállapodást kötnek.

 A szerződés nyelve magyar.

 

  1. Felek közötti jogviszony

1.1.

Vásárló az érvényes, valós adatok megadása után adhat le megrendelést az Eladó részére, amennyiben elfogadják a weboldalon (www.intercsavar.hu) közzétett, mindenkor hatályos Általános Szerződési Feltételeket.

A megadott adatokért a Vásárló felelősséggel tartozik. Eladó fenntartja magának a jogot, hogy a megrendelés kezdeményezését indoklás nélkül visszautasítsa, illetve az üzleti szabályzat megsértése esetén bármikor visszavonja.

1.2.

A beérkezett megrendelést e-mailben, ennek hiányában faxon minden esetben visszaigazoljuk. Felhívjuk a Vásárló figyelmét, hogy az e-mailben történő visszaigazolás kézbesítésének hiányát okozhatja a rosszul megadott e-mail cím, vagy a postafiókjához tartozó tárhely telítettsége is.

A megrendelés az Eladó által történő elfogadása és a megrendelés visszaigazolása után érvényes. A megrendelés és a visszaigazolás másik félhez történő megküldésével Felek között a jelen Általános Szerződési Feltételek tartalma szerinti szállítási szerződés jön létre, melynek részét képezi Vásárló által írásban adott megrendelés, és Eladó írásbeli visszaigazolása. Amennyiben Eladó nem küld visszaigazolást Vásárlónak, úgy ez esetben a szállítási szerződés nem jön létre.

Vásárló a jelen Általános Szerződési Feltételek ismeretében ad megrendelést Eladónak, aki azt a visszaigazolás szerinti kondíciókkal szállítja.

1.3.

Eladó fenntartja a jogot arra, hogy kizárólag fizetésképes Vásárló igényeit vegye figyelembe. Fizetésképtelen, csőd, felszámolási- vagy végelszámolási eljárás alatt álló, illetve ezek törvényes feltételeinek fennállás esetén is, Eladó jogosult a szerződéstől elállni és a teljesítést megtagadni, továbbá kártérítési igényeit érvényesíteni. Ugyanez az eljárás érvényes olyan Vásárló esetére, akinek lejárt tartozása van az Eladóval szemben.

1.4.

Áraink után a mindenkori hatályos jogszabályok szerint általános forgalmi adó fizetendő, melyet a megrendelés során feltüntetünk.

 

  1. Rendelési információk

2.1.

A termékekre vonatkozó információkat a konkrét árucikkre kattintva tekinthetik meg. A leírás esetleges pontatlanságáért az Imbusz Trade Kft. nem vállal felelősséget, de minden elvárható erőfeszítést megtesz azért, hogy a webáruházban megjelenő információk pontosak és naprakészek legyenek.

2.2.

A termékekről készült képek bizonyos esetekben illusztrációs célt szolgálnak. Cégünk nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők a beszállítók, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.

2.3.

Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására. A visszautasításra kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor. A termék vételárának előre történt kiegyenlítése esetén a már befizetett összeg maradéktalanul visszafizetésre kerül a Vásárló részére.

 

  1. Szállítási kötelezettségek és határidők

3.1.

Eladó a szállítási határidőket tájékoztató jelleggel visszaigazolja a Vásárlónak. Eladó a visszaigazolt határidőket legjobb tudása szerint igyekszik betartani, de kiköti, hogy Eladónak fel nem róható esetleges szállítási késedelem esetén Vásárló nem támaszthat semmiféle követelést Eladóval szemben.

3.2.

Eladónak joga van kiszállításkor az adott terméket a forgalmazott egységcsomagolás szerinti mennyiségre kerekíteni, még abban az esetben is, ha így a mennyiség eltér a visszaigazolásban szereplőtől.

3.3.

Eladó vállalja, hogy a szerződés tárgyát képező áruból a visszaigazolt megrendelés alapján leszállítja a megrendelt tételeket.

3.4.

A Vásárlót a megrendelt termékek személyes úton, telephelyünkön történő személyes átvétel esetén szállítási költség nem terheli. Ebben az esetben a megrendelt termékeket, amennyiben azok raktáron vannak, a visszaigazolás kézbesítését követően 1-2 munkanapon belül átveheti. Amennyiben a megrendelt termékek nincsenek raktáron, úgy a visszaigazolásban szereplő szállítási határidők az érvényesek. Amennyiben a Vásárló, általa megbízott fuvarozóval szállíttatja el az árut, így az áru átvételéhez a Vásárló által előállított, a saját fuvarozója részére kiállított megbízási szerződés szükséges. Az áru személyes átvétele esetén a Vásárló a szállítás költségeit és kockázatait maga viseli.

A Vásárló személyes úton történő átvétele esetén, a megrendelt termékek áruértékének fizetése előre átutalással vagy a helyszínen készpénzben történik. Előre utalás esetén a megrendelés visszaigazolásától számított 3 munkanapon belül Vásárló köteles teljesíteni a fizetést Eladó által megadott adatok és a kiküldött díjbekérő alapján. Ez esetben a megrendelt termékek átvétele a fizetés beérkezése után lehetséges, melyről Eladó minden esetben értesíti Vásárlót.

3.5.

A Vásárló által megadott rendeltetési címre történő kiszállítás (házhozszállítás) esetén a Vásárlót szállítási költségekre vonatkozó további díjak terhelik. Az áru szállítása Eladó székhelyén lévő telephelyéről (3101 Salgótarján, Csokonai út 56., 3000 Hatvan-Nagygombos, Lőrinci út 2.) – 200.000 Ft nettó áruérték felett – az Eladó költségére történik, Eladó által megbízott, vele szerződéses kapcsolatban álló fuvarozó által. Nettó 200.000 Ft alatti rendelés esetén szállítási  költséget számítunk fel a Vásárló részére, mely súly függvénye.

A fizetendő végösszeget a megrendelés visszaigazolás tartalmazza.

3.6.

Eladó Magyarország területén kívüli szállítást csak külön megállapodás és díjazás ellenében vállal.

3.7.

Az Eladó által biztosított szállítási mód esetében a megrendelt termékek értékének kiegyenlítése banki átutalással előrefizetéssel, vagy az áru átvételének időpontjában, készpénzzel lehetséges. Az átutalási határidők, a befizetéshez szükséges banki adatok a visszaigazolásban feltüntetésre kerülnek. Banki átutalás esetén a megrendelt termékeket a fizetés kiegyenlítése – a banki átutalás során befizetett összeg Eladóhoz történő beérkezését követően – 1-2 munkanapon belül szállítjuk.

3.8.

Általános teljesítési határidő a raktáron található termékek esetében 1-2 munkanapon belül, míg a raktáron nem lévő termékeket a visszaigazolás szerinti kondíciókkal szállítjuk.

 

  1. Az áru átvételével kapcsolatos kötelezettségek

4.1.

Banki előre utalás, és Eladó által történő szállítás esetén, a számlát a kézbesített csomag tartalmazza. Kérjük, a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a csomagon észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. E tekintetben utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni.

4.2.

Vásárló kifejezett kérésére és költségére Eladó vállalja bizonyos termékek mellé kereskedelmi műbizonylat beszerzését, ha a Vásárló az erre vonatkozó igényét előre, az árajánlat kérésekor jelzi Eladó felé. Műbizonylat utólagos beszerzése nem lehetséges.

4.3.

Webáruházunk a megrendelt termékek házhozszállítását saját, céges autóval és szerződéses futárral, vagy postai úton teljesíti. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. Amennyiben ebben az időszakban nem tudja biztosítani a megrendelt áru átvételét a megrendelés során megadott címén, úgy a szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) más címet megadni. Az át nem vett csomagok további szállítási költségeit a Vásárlóra terheljük.

 

  1. Elszámolás, fizetési feltételek

5.1.

A megrendelt áruk árát a megrendelés visszaigazolása rögzíti. A nettó összegben meghatározott árat további, a hatályos előírások szerinti mértékű általános forgalmi adó (ÁFA) terheli.

5.2.

Az ár a nettó 200.000 Ft feletti nettó számlaösszeg esetén tartalmazza a magyarországi rendeltetési helyre történő fuvarozás költségét, ha az Eladó által megbízott, vele szerződéses kapcsolatban álló fuvarozó által, vagy postai úton történik.

A nettó 200.000 Ft számlaösszeg alatti megrendelés fuvarköltségét – az általa megbízott fuvarozó igénybevétele esetére – Eladó az ÁSZF 3.5. pontjában hirdeti meg.

5.3.

Eladó a leszállított árukról számlát állít ki, melyet megküld a Vásárlónak.

Fizetés módját, határidejét, valamint Eladó bankjának és folyószámlájának adatait a számla tartalmazza.

Késedelmes fizetés esetére felek késedelmi kamat fizetésének kötelezettségét kötik ki, melynek mértéke évi 20%.

5.4.

Vevő kizárólag a számla lejárata napjáig emelhet számlakifogást. Eladó írásbeli hozzájárulása nélkül nem vonható össze egy adott számlán szereplő követelés más jogügyek folyamán keletkezett egyéb számlán szereplő nem jogerős tartozással vagy követeléssel.

 

  1. Elállás, jótállás, reklamáció

6.1.

Elállás joga

Mivel a jelen ÁSZF alapján létrejövő jogviszonyban a Vásárló nem minősül fogyasztónak, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet 20. § (1) bekezdése szerinti elállási jog nem illeti meg.

A megrendelt, leszállított és a Vásárló által átvett, kifogástalan minőségű áru, akár részbeni, Eladó általi visszavételére nincs mód, hacsak felek esetenként ettől eltérő, a visszavétel feltételeit meghatározó külön megállapodást nem kötnek.

6.2.

Jótállás

A Felek szerződése nem „fogyasztói szerződés”, az Eladó által forgalmazott termékek nem minősülnek tartós fogyasztási cikknek, így az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX.22.) Kormányrendelet mellékletében felsorolt terméknek.

Kötelező jótállás hiányában az Eladó szerződéses jótállási kötelezettséget nem vállal.

6.3.

Eladó kötelezettséget vállal arra, hogy az általa szállított áruk minősége minden esetben megfelel az adott árura vonatkozó szabvány előírásainak, illetve az egyéb jogszabályok által előírt, vagy Felek által külön szerződésben rögzített minőségi követelményeknek.

6.4.

Reklamáció

Amennyiben a Vásárló az áru átvételekor a szemrevételezés során nyilvánvaló hibát észlel, arról az Eladót írásban haladéktalanul értesíti, az áru átvételét követ 3 napon belül. A minőségi kifogások előterjesztéséhez Felek 15 napos határidőt határoznak meg. A hibás árut Vásárló elkülönítetten tárolja, hogy Eladó azt megvizsgálhassa, a kifogás jogszerűségét elbírálhassa.

Ha a kifogás alapos volt, Eladó az árut visszavételezi és helyette megfelelő minőségű árut szállít.

A leszállított áru átvétele a Vásárló feladata. Az átvétel alkalmával a Vásárló köteles átvizsgálni az árut. Amennyiben a Vásárló által megállapítható, hogy az áru a fuvarozás alatt kárt szenvedett, vagy a fuvarozás mennyiségi kifogásra adhat okot, úgy köteles haladéktalanul jogérvényesítésre alkalmas, írásbeli fenntartással élni (jegyzőkönyv).

 

  1. Titoktartási megállapodás

7.1.

Felek tudomásul veszik, hogy minden olyan tény, adat, és valamennyi, Felek működését érintő információ, amelyekről az együttműködésük során tudomást szerzenek, bizalmas információnak tekintendő.

A Felek a bizalmas információk azon körét, amely üzleti, bank, illetve értékpapír titoknak minősül, az erre vonatkozó jogszabályok rendelkezéseinek megfelelően kötelesek kezelni. Üzleti titok nyilvánosságra hozatala, bármely harmadik féllel történő közlése a szerződés súlyos megszegésének minősül.

Felek kifejezetten üzleti titoknak minősítik, ha a jelen Általános Szerződési Feltételektől eltérő feltételekkel kötnek szállítási szerződést, így ennek keretében különösen az áru árára és a fizetési feltételekre vonatkozó előírásokat.

7.2.

A titoktartási kötelezettség és megsértésének következményei Feleket mindaddig terhelik, míg az jogszerűen más úton nyilvánosságra nem kerül, vagy ameddig annak titokként történő megőrzéséhez bármelyik Félnek jogszerű érdeke fűződik.

7.3.

Felek kötelesek megtéríteni a másik Félnek azt a vagyoni és nem vagyoni kárát, amelyet a jelen szerződésben meghatározott titokvédelmi kötelezettség megszegésével okoznak.

7.4.

Nem tekinthető a titoktartási kötelezettség megszegésének, ha bármelyik Fél az erre illetékes hatóság, bíróság felhívására a hatósággal, bírósággal közli az üzleti titoknak, illetve bizalmasnak minősített információkat, adatokat.

7.5.

Vásárló tudomásul veszi, hogy Eladóval kötött szerződésének elfogadásával egyben hozzájárul ahhoz is, hogy Eladó Vásárló esetleges fizetési késedelme vagy nem szerződésszerű teljesítése esetén a követelés behajtását harmadik Félre bízva és neki Vásárló adatait átadja. Eladó kijelenti, hogy ezen eljárást nem tekinti az üzleti titok megsértésének, illetve a személyes adatokkal történő visszaélésnek.

 

  1. Adatkezelés

8.1.

A Felhasználók hozzájárulnak hogy az Üzemeltető kezelje a Felhasználók személyes és különleges adatait. Az Üzemeltető kijelenti, hogy Felhasználói által megadott minden adatot, bizalmas információt, tényt bizalmasan kezel. Az Üzemeltető ugyanakkor fenntartja magának a jogot, hogy amennyiben Felhasználóval szemben a szolgáltatással valóvisszaélés vagy egyéb bűncselekmény gyanúja merül fel, annak személyes adatait az illetékes hatóságok számára átadja.

8.2.

Az oldal szolgáltatásaiban való részvétel önkéntes. Az Üzemeltető kötelezi magát, hogy semmilyen szankciót nem érvényesít azon Felhasználóval szemben, aki a nem kötelező adatszolgáltatást megtagadja.

8.3.

Az Üzemeltető minden tőle elvárható intézkedést megtesz az adatok biztonságos őrzésére, de nem vállal felelősséget az adatok megrongálódásáért, megsemmisüléséért vagy illetéktelen kezekbe kerülésért műszaki hiba, természeti csapás, terror- vagy bűncselekmény esetén.

 

  1. Záró rendelkezések

9.1.

A jelen Általános Szerződési Feltételek Vásárló részéről elfogadottnak tekintendők, ha megrendelését Eladónak átadja/átküldi. Az Eladó a megrendelést visszaigazoló értesítésével jelen szerződési feltételek Felek jogviszonyában az áru szállítása vonatkozásában hatályba lépnek.

9.2.

A jelen szerződésben nem szabályozott kérdések tekintetében a Magyar Polgári Törvénykönyv, valamint jelen jogviszonyra vonatkozó egyéb jogszabályok előírásai az irányadóak.

Az oldalon szereplő képekkel és minden tartalommal kapcsolatban minden jog fenntartva. A tartalmak felhasználása csak előzetes írásos engedéllyel lehetséges.